ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ
Το τρίπτυχο της επιτυχημένης δίαιτας και πώς θα το πετύχετε

Το τρίπτυχο της επιτυχημένης δίαιτας και πώς θα το πετύχετε

Κάθε προσπάθεια για απώλεια σωματικού βάρους πρέπει να χαρακτηρίζεται και να οριοθετείται από τρεις βασικούς παράγοντες: Την ποσότητα των θερμίδων που καταναλώνουμε κατά την διάρκεια της ημέρας, τον αριθμό των γευμάτων στα οποία “μοιράζουμε” αυτές τις θερμίδες και το είδος και την ποσότητα από την κάθε τροφή που περιέχουν τα γεύματά μας, ώστε να είναι διατροφικώς ισορροπημένα.
 
Ανεξάρτητα, λοιπόν, από το αν είστε υπέρβαροι και θέλετε να χάσετε κιλά, ή αν ψάχνετε τι πρέπει να κάνετε για να διατηρηθείτε στα κιλά σας, μεν, αλλά με υγιεινή διατροφή, δε, ή αν είστε από εκείνους (τους λίγους!) που προσπαθούν να αυξήσουν με σωστό τρόπο το βάρος τους, τότε ο παρακάτω οδηγός θα σας φανεί πολύ χρήσιμος.
 
Κεφάλαιο 1: Θερμίδες
 
Το Α και το Ω σε μια δίαιτα είναι η θερμιδική σας πρόσληψη και κατανάλωση μέσα στην ημέρα. Για να μπορέσετε να υπολογίσετε εύκολα τι σημαίνει αυτό για εσάς προσωπικά, χρησιμοποιήστε το ακόλουθο χρήσιμο εργαλείο:
 

 
Σημειώσεις: 
 
Current Weight = Το βάρος σας αυτήν τη στιγμή (από κάτω επιλέξτε “kilograms”)
Patient Gender = Αν είστε άνδρας (male) ή γυναίκα (female)
Age = Η ηλικία σας
Weight Goal = Το αν θέλετε να διατηρήσετε το βάρος σας (maintain weight), να το μειώσετε (lose weight) ή να το αυξήσετε (gain weight)
Physical Activity Level = Το επίπεδο της σωματικής δραστηριότητας μέσα στην ημέρα (χαμηλό = low, ενδιάμεσο = intermediate και υψηλό = high)
 
Πατήστε “Calculate” και θα δείτε από κάτω το πόσες θερμίδες πρέπει να καταναλώνετε καθημερινά για να διατηρήσετε το βάρος σας. Στη συνέχεια θα δείτε πώς θα πρέπει να μοιράζονται αυτές οι θερμίδες στα επιμέρους διατροφικά στοιχεία (υδατάνθρακες, πρωτεΐνη, λιπαρά), αλλά στα επιμέρους μέταλλα και βιταμίνες που χρειάζεται ο οργανισμός σας (νάτριο, ασβέστιο, χοληστερόλη, βιταμίνη D, C, σίδηρος κλπ).
 
Κεφάλαιο 2: Πόσα γεύματα πρέπει να κάνετε καθημερινά
 
Εδώ δεν υπάρχει κάποια “χρυσή λύση”. Προσαρμόστε τον αριθμό των γευμάτων σας στο πρόγραμμα και τις υποχρεώσεις σας μέσα στην ημέρα. Επιλέξτε ακόμα και 6 ή και 7 γεύματα αν αυτό σημαίνει ότι σας βοηθάει να μην νιώθετε εξάντληση και σας δίνει δύναμη να συνεχίσετε τη δίαιτα. Φροντίστε μόνο να τρώτε ένα καλό πρωινό και το βραδινό σας να μην είναι μετά τις 20:00 – 21:00 το βράδυ.
 
Κεφάλαιο 3: Το κάθε γεύμα πρέπει να είναι διατροφικά ισορροπημένο
 
Η υγιεινή διατροφή σημαίνει ότι καταναλώνουμε τις σωστές ποσότητες τροφών από όλες τις διατροφικές ομάδες, προκειμένου να έχουμε μια υγιή ζωή. Το κρίσιμο μέρος της υγιεινής διατροφής είναι η ισορροπία. Μια ισορροπημένη διατροφή σημαίνει ότι καταναλώνουμε από όλες τις διαφορετικές καλές ομάδες στις σωστές ποσότητες. Οι διατροφολόγοι λένε ότι υπάρχουν πέντε κύριες ομάδες τροφίμων: δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα + λαχανικά, πρωτεΐνες, γαλακτοκομικά και λιπαρά + ζάχαρη.
 
Προσπαθήστε, επομένως, το κάθε σας γεύμα να περιέχει τουλάχιστον τρεις από αυτές τις κύριες ομάδες, ενώ στην διάρκεια της ημέρας, πρέπει να τις καταναλώνετε όλες στις σωστές ποσότητες, δηλαδή εκείνες που θα σας δώσουν τα διατροφικά στοιχεία που υπολογίσατε παραπάνω.
iatropedia.gr
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.