ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ
Το λάχανο και η θρεπτική του αξία

Το λάχανο και η θρεπτική του αξία

Το λάχανο ανήκει στην «οικογένεια» των κραμβοειδών ή σταυρανθών λαχανικών, μαζί με το μπρόκολο, το κουνουπίδι, τα λαχανάκια Βρυξελλών, τη λαχανίδα, τη ρόκα και το ραπανάκι.

Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα αγαπημένο λαχανικό της ελληνικής κουζίνας, το οποίο καταναλώνεται συχνά, είτε σε σαλάτες ή ως συστατικό παραδοσιακών μαγειρευτών φαγητών, ενώ παράλληλα, ξεχωρίζει διατροφικά εξαιτίας της ποικιλίας θρεπτικών συστατικών που προσφέρει.

Το λάχανο αποτελεί πλούσια πηγή βιταμίνης C, η οποία ασκεί αντιοξειδωτική δράση κι ενισχύει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, καθώς και βιταμίνης Κ, που είναι απαραίτητη για την πήξη του αίματος και προστατεύει τη σκελετική υγεία. Από την άλλη, περιέχει σημαντικές ποσότητες φυτικών ινών, βιταμινών του συμπλέγματος Β και ειδικότερα φυλλικού οξέος, βιταμίνης Α, καθώς και πολύτιμων μετάλλων και ιχνοστοιχείων, όπως το κάλιο, το ασβέστιο και το μαγγάνιο.

Βέβαια, από το λάχανο δε θα μπορούσαν να λείπουν και φυτοχημικά συστατικά, όπως τα καροτενοειδή και οι ανθοκυανίνες, τα οποία δρουν ως ισχυρά αντιοξειδωτικά, προστατεύοντας τον οργανισμό από τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων που σχετίζονται με το οξειδωτικό στρες, όπως οι καρδιαγγειακές παθήσεις, ο σακχαρώδης διαβήτης και ο καρκίνος.

Τέλος, τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και μια ειδική κατηγορία φυτοχημικών συστατικών που περιέχονται στο λάχανο, τα οποία ονομάζονται γλυκοσινολάτες. Πιο συγκεκριμένα, ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι η κατανάλωση των εν λόγω συστατικών οδηγεί στο σχηματισμό ενεργών μορίων, που φαίνεται ότι ασκούν αντικαρκινική δράση και πιθανόν να προστατεύουν ενάντια στην εμφάνιση διαφόρων μορφών καρκίνου, όπως του μαστού, του προστάτη, του πνεύμονα και του παχέος εντέρου.

neadiatrofis.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.