ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ
Μπορείτε να μαντέψετε ποιοι Ευρωπαίοι δουλεύουν περισσότερες ώρες την εβδομάδα;

Τέρμα οι χρεώσεις περιαγωγής εντός της ΕΕ – Μιλήστε, στείλτε sms, σερφάρετε άφοβα

Τέλος στις χρεώσεις περιαγωγής για τις τηλεπικοινωνίες εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης βάζει η Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο, με μια απόφαση που ελήφθη την Τρίτη.

Ειδικότερα, από τις 15 Ιουνίου 2017, θα απαγορευθούν όλα τα τέλη περιαγωγής για κλήσεις, αποστολή μηνυμάτων κειμένου (sms) και χρήση διαδικτύου μέσω κινητού τηλεφώνου (mobile internet) στο εξωτερικό εντός της ΕΕ.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η εισηγήτρια: «Το τέλος των χρεώσεων περιαγωγής ήταν κάτι που περίμεναν όλοι εδώ και πολύ καιρό, οι απλοί άνθρωποι, οι νέες επιχειρήσεις κ 000032FF αι οι μικρομεσαίες και όλοι οι οργανισμοί», δήλωσε η εισηγήτρια, Πιλάρ ντελ Καστίγιο (ΕΛΚ, Ισπανία).

«Χάρη στην παρούσα συμφωνία η Ευρώπη θα καταστεί η μόνη περιοχή στον κόσμο που θα διασφαλίζει νομικά την ανοιχτή πρόσβαση στο διαδίκτυο και την ουδετερότητα του δικτύου. Η αρχή της ουδετερότητας του δικτύου θα εφαρμοστεί άμεσα και στα 28 κράτη μέλη. Θα διασφαλίσει επίσης ότι δεν θα έχουμε διαδίκτυο δύο ταχυτήτων».

Τι θα ισχύσει

Από τις 30 Απριλίου 2016 οι επιπλέον χρεώσεις περιαγωγής δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν:

  • τα 0,05 ευρώ ανά λεπτό για φωνητικές κλήσεις
  • τα 0,02 ευρώ για μηνύματα κειμένου (SMS), και
  • τα 0,05 ευρώ ανά megabyte για χρήση διαδικτύου μέσω κινητού τηλεφώνου

Το ανώτατο όριο για τα τέλη των εισερχόμενων φωνητικών κλήσεων θα καθοριστεί αργότερα μέσα στο έτος και αναμένεται να είναι σημαντικά χαμηλότερο από ό, τι για τις εξερχόμενες κλήσεις.
Για να προστατευθεί η βιομηχανία από την εφαρμογή καταχρηστικών πρακτικών, όπως η “μόνιμη περιαγωγή”, οι πάροχοι θα μπορούν σε ορισμένες περιπτώσεις να χρεώνουν ένα μικρό ποσό, κάτω από τα σημερινά ανώτατα όρια, σύμφωνα με την πολιτική “εύλογης χρήσης”. Οι ακριβείς λεπτομέρειες για το πώς θα μπορεί να γίνει αυτό θα καθορίζονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις ρυθμιστικές αρχές τηλεπικοινωνιών.

Νέος κανονισμός και προστασία των καταναλωτών

Ο νέος κανονισμός θα υποχρεώνει τις επιχειρήσεις που προσφέρουν πρόσβαση στο διαδίκτυο να προσφέρουν το ίδιο επίπεδο υπηρεσιών σε όλους, δηλαδή να μην εμποδίζουν ή να επιβραδύνουν την παράδοση περιεχομένου, εφαρμογών και υπηρεσιών από επιλεγμένους αποστολείς ή σε επιλεγμένους δέκτες, εκτός εάν αυτό κρίνεται αναγκαίο για την εφαρμογή δικαστικών αποφάσεων, τη συμμόρφωση με τους νόμους, την πρόληψη της συμφόρησης του δικτύου ή την καταπολέμηση των επιθέσεων στον κυβερνοχώρο.

Ένας πάροχος θα μπορεί να προσφέρει εξειδικευμένες υπηρεσίες (όπως η βελτιωμένη ποιότητα στο διαδίκτυο η οποία χρειάζεται για ορισμένες υπηρεσίες), αλλά μόνο με την προϋπόθεση ότι αυτό δεν έχει επιπτώσεις στη γενική ποιότητα του διαδικτύου.

Οι ευρωβουλευτές εξασφάλισαν ότι οι πάροχοι θα πρέπει να δίνουν στους χρήστες που είναι έτοιμοι να υπογράψουν συμβόλαιο για σταθερή ή κινητή τηλεφωνία σαφείς πληροφορίες για τις ταχύτητες κατεβάσματος και ανεβάσματος (download/upload) που θα μπορούν να αναμένουν ότι θα έχουν στην πράξη (σε σχέση με την διαφημιζόμενη ταχύτητα).

Η οποιαδήποτε σημαντική απόκλιση θα δίνει το δικαίωμα στον καταναλωτή να λάβει διορθωτικά μέτρα, όπως τον τερματισμό του συμβολαίου ή τη λήψη αποζημίωσης. Οι εθνικές ρυθμιστικές αρχές θα είναι υπεύθυνες και θα καθορίζουν εάν η εν λόγω απόκλιση συνιστά παραβίαση του συμβολαίου ή όχι.

iefimerida.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.