ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ
Πώς θα χάσουμε τα κιλά των διακοπών απολαυστικά και χωρίς στερήσεις

Πώς θα χάσουμε τα κιλά των διακοπών απολαυστικά και χωρίς στερήσεις

Κανείς δεν θέλει να συνειδητοποιήσει ότι το καλοκαίρι τελειώνει… κι η ευχή «καλό φθινόπωρο» αν και δεν ηχεί καλά, μας επαναφέρει στην πραγματικότητα και στους ρυθμούς της καθημερινότητάς μας. Αν μάλιστα έχουμε «τσιμπήσει» ένα-δύο κιλάκια απ’ τις διακοπές, είναι η καλύτερη περίοδος για να επανακτήσουμε και τις καλές μας διατροφικές συνήθειες και να τα ξεφορτωθούμε άμεσα. Με ποικιλία στις επιλογές, μέτρο στις ποσότητες και σωματική δραστηριότητα, μπορούμε να ρυθμίσουμε το ενεργειακό μας ισοζύγιο και να πετύχουμε το στόχο μας.

Το «ενεργειακό ισοζύγιο» και η ζυγαριά του σπιτιού μας!

Δύο «ζυγαριές» αλληλένδετες, μιας και το ενεργειακό μας ισοζύγιο καθορίζει άμεσα το βάρος μας και επομένως τι θα δείξει η ζυγαριά του σπιτιού μας. Αν θέλουμε να ανατρέψουμε το ενεργειακό ισοζύγιο και η ζυγαριά μας να δείχνει «μείον», θα πρέπει είτε να κάψουμε περισσότερες θερμίδες με τη σωματική μας δραστηριότητα, είτε να μειώσουμε αυτές που προσλαμβάνουμε ή ιδανικά και τα δύο! Λίγη άσκηση, ο χορός, το ανέβασμα με τις σκάλες, η καθαριότητα του σπιτιού, η βόλτα με το σκύλο, όχι μόνο θα αυξήσουν το μεταβολικό μας ρυθμό, αλλά θα μας «επιτρέψουν» να μειώσουμε λιγότερες θερμίδες και επομένως να είμαστε πιο ελεύθεροι στη διατροφή μας. Όσον αφορά στη διατροφή, όλα τα τρόφιμα και τα ροφήματα έχουν θέση σε μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή, αρκεί να μην υπερκαταναλώνονται και να ακολουθείται η αρχή της ποικιλίας και του μέτρου. Άλλωστε πάντα η στέρηση, οδηγεί σε αντίθετα αποτελέσματα…

Διατροφή με γλυκιά γεύση, λιγότερες θερμίδες, χωρίς στέρηση

Η στέρηση της γλυκιάς γεύσης είναι μία από τις «δύσκολες στιγμές» της δίαιτας! Εξού, και η λύση των τροφίμων και ροφημάτων που έχουν ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά μπορεί να κάνει τη δίαιτα πιο ευχάριστη. Τα ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά προσφέρουν γλυκιά γεύση με πρακτικά μηδενικές θερμίδες και έτσι μπορούν να συνεισφέρουν στην επίτευξη και τη διατήρηση ενός φυσιολογικού σωματικού βάρους, ενώ παράλληλα, δεν επηρεάζουν τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα. Τα πιο γνωστά είναι η ασπαρτάμη, η ακεσουλφάμη-Κ και το γλυκαντικό από το φυτό στέβια. Πολυάριθμες μελέτες έχουν δείξει ότι δεν αυξάνουν την όρεξη και συμβάλλουν στη μείωση της ενεργειακής πρόσληψης, όταν χρησιμοποιούνται στη θέση συστατικών υψηλότερου ενεργειακού περιεχομένου. Βασική προϋπόθεση είναι να μην αυξάνει κανείς τις θερμίδες που προσλαμβάνει από άλλα τρόφιμα και ροφήματα. Εκτός, λοιπόν, από το να  «μικρύνουμε λίγο τις μερίδες μας, μπορούμε, επιπλέον, να κάνουμε έξυπνες αντικαταστάσεις, και να επιλέγουμε τις light εκδοχές των τροφίμων ή ροφημάτων, όπως το ζελέ ή παγωτό light (και αυτό βέβαια θέλει μέτρο), ή τα ροφήματα light/zero, όπως αναψυκτικά και κρύο τσάι με μηδενικές πρακτικά θερμίδες, αλλά χωρίς να στερούμαστε τη γλυκιά γεύση.

Κι αν τσιμπήσαμε λίγο το καλοκαίρι, δεν πειράζει. Με καλή διάθεση για νέα αρχή, καλύτερες συνήθειες στη διατροφή και περισσότερη κίνηση, θα επανέλθουμε γρήγορα στα φυσιολογικά μας!

Δρ. Ντορίνα Σιαλβέρα, Κλινικός Διαιτολόγος Διατροφολόγος

newsbeast.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.