ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ
Οι τρεις συνήθειες που σας προστατεύουν από το Αλτσχάιμερ

Οι τρεις συνήθειες που σας προστατεύουν από το Αλτσχάιμερ

Η νόσος Αλτσχάιμερ αποτελεί τη συνηθέστερη αιτία άνοιας, συμβάλλοντας στο 60-70% των περιστατικών. Δεδομένου ότι δεν υπάρχει οριστική θεραπεία για τη νόσο, οι παρεμβάσεις αφορούν κυρίως στην πρόληψη και στην επιβράδυνση της εξέλιξής της.

 Σύμφωνα με μια νέα επιστημονική μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρησηAmerican Journal of Geriatric Psychiatry, τρεις υγιεινές συνήθειες μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στην πρόληψη της νόσου Αλτσχάιμερ.

bigstock D medical background with mag 107628947

Τα νέα στοιχεία υποδεικνύουν ότι ο συνδυασμός υγιεινής διατροφής, συστηματικής σωματικής άσκησης και διαχείρισης βάρους αποτρέπουν τη συσσώρευση πρωτεϊνών στον εγκέφαλο, η οποία αποτελεί βιολογική ένδειξη για την εμφάνιση του Αλτσχάιμερ.

Οι τρεις αυτοί παράγοντες έχουν συνδεθεί στο παρελθόν με την αυξημένη προστασία από την εμφάνιση άνοιας αλλά και από την ατροφία του εγκεφάλου, η νέα μελέτη είναι όμως η πρώτη που καταδεικνύει ότι επηρεάζουν άμεσα τον ρυθμό συσσώρευσης πρωτεϊνών στον εγκέφαλο ατόμων με ήπια απώλεια μνήμης.

Τα ευρήματα είναι σημαντικά, υπογραμμίζουν οι ερευνητές, αφού εκτιμάται ότι έως και το 50% των περιστατικών Αλτσχάιμερ μπορεί να αποδοθεί σε τροποποιήσιμους παράγοντες κινδύνου, όπως η παχυσαρκία και η καθιστική ζωή.

Στη μελέτη συμμετείχαν 44 ενήλικες ηλικίας 40 έως 85 ετών που εκδήλωναν ήπια απώλεια μνήμης χωρίς να έχουν λάβει διάγνωση για άνοια. Οι συμμετέχοντες έδωσαν αναλυτικά στοιχεία σχετικά με τη διατροφή, τα επίπεδα άσκησης, τον Δείκτη Μάζας Σώματος και άλλες βασικές παραμέτρους της ζωής τους και υποβλήθηκαν σε εξέταση απεικόνισης (PET) ώστε να μετρηθούν τα επίπεδα πρωτεϊνών στον εγκέφαλό τους.

Οι ερευνητές αναζήτησαν δύο είδη πρωτεϊνών που σχετίζονται με το Αλτσχάιμερ: πλάκες αμυλοειδούς και συμπλέγματα της πρωτεΐνης Τ.

Τα αποτελέσματα υπέδειξαν αξιοσημείωτες διαφορές ανάμεσα στους συμμετέχοντες που είχαν υιοθετήσει υγιεινές συνήθειες και είχαν φυσιολογικό βάρος και σε αυτούς που δεν γυμνάζονταν, δεν έτρωγαν υγιεινά και υπερέβαιναν τον φυσιολογικό ΔΜΣ. Συγκεκριμένα, τόσο τα επίπεδα αμυλοειδούς όσο και τα επίπεδα πρωτεΐνης Τ ήταν χαμηλότερα στην πρώτη περίπτωση, επομένως ο κίνδυνος Αλτσχάιμερ για τα άτομα αυτά ήταν μικρότερος.

Ο βασικός συντάκτης της μελέτης, Ντέιβιντ Μέριλ, καθηγητής στο Ινστιτούτο Νευροεπιστήμης και Ανθρώπινης Συμπεριφοράς του Πανεπιστημίου UCLA, σημειώνειπως ποτέ δεν είναι πολύ νωρίς ή πολύ αργά να υιοθετήσει κάποιος τις παραπάνω υγιεινές συνήθειες για να βελτιώσει τόσο τη σωματική όσο και την ψυχική του υγεία.

ΠΗΓΗ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.