ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ
ΟΗΕ Διεθνής συμφωνία για να παρακολουθούνται δορυφορικά οι πτήσεις πολιτικής αεροπορία

ΟΗΕ: Διεθνής συμφωνία για να παρακολουθούνται δορυφορικά οι πτήσεις πολιτικής αεροπορίας

Τη διεθνή συμφωνία για την παρακολούθηση μέσω δορυφόρων των πτήσεων της πολιτικής αεροπορίας, με στόχο να αποφευχθούν στο μέλλον περιστατικά μυστηριωδών εξαφανίσεων, όπως το Boeing 777, το οποίο εκτελούσε την πτήση ΜΗ370 των μαλαισιανών αερογραμμών, τον Μάρτιο του 2014, ανακοίνωσε ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ), μετά από σύσκεψη που έλαβε χώρα στη Γενεύη.
 
Η συμφωνία συνήφθη κατά τη διάρκεια της Παγκόσμιας Συνδιάσκεψης Ραδιοεπικοινωνιών και προβλέπει τον προσδιορισμό και την απόδοση ραδιοηλεκτρικών συχνοτήτων για την παρακολούθηση των πτήσεων σε παγκόσμια κλίμακα, για τα αεροσκάφη της πολιτικής αεροπορίας. Κατ’ αυτόν τον τρόπο θα καταστεί εφικτό να εντοπίζονται τα αεροσκάφη παντού στον κόσμο από το 2017. Σήμερα το 70% (ωκεανοί, έρημοι, όρη) της επιφάνειας της γης δεν επιτρέπει αυτού του είδους την αδιάλειπτη παρακολούθηση.
 
«Το ότι θα αποδώσουμε συχνότητες προκειμένου διαστημικοί σταθμοί να έχουν τη δυνατότητα να λαμβάνουν σήματα ADS-B (Αυτόματη Εξαρτημένη Επιτήρηση-Εκπομπή) από αεροσκάφη θα επιτρέψει το να διασφαλίσουμε την παρακολούθηση των πτήσεων σε πραγματικό χρόνο σε ολόκληρο τον κόσμο» δήλωσε ο Φρανσουά Ρανσί, διευθυντής ραδιοεπικοινωνιών της UIT, της Διεθνούς Ένωσης Ραδιοεπικοινωνιών του ΟΗΕ.
 
Θα επαφίεται στο Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας (OACI), έναν άλλο οργανισμό του ΟΗΕ που εδρεύει στο Μόντρεαλ, να εφαρμόσει κατόπιν το μέτρο σε συνεργασία με τις αεροπορικές εταιρείες. Συγκεκριμένα, οι ειδικοί που συναντήθηκαν στη Γενεύη αποφάσισαν να αποδώσουν τις ζώνες συχνοτήτων 1 087,7-1 092,3 MHz στην αεροναυτική δορυφορική υπηρεσία με στόχο τη λήψη από τους διαστημικούς δορυφορικούς σταθμούς των εκπομπών σημάτων ADS-B που θα προέρχονται από τους πομπούς των αεροσκαφών, διευκρίνισε το UIT σε ένα δελτίο τύπου που εξέδωσε.
 
Έπειτα οι πληροφορίες θα αποστέλλονται αυτόματα στους επίγειους σταθμούς που έχουν επιφορτιστεί με τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας. Σήμερα αυτή η ζώνη συχνοτήτων χρησιμοποιείται για τη μετάδοση σημάτων ADS-B από τα αεροσκάφη προς τους επίγειους σταθμούς με τους οποίους έχουν οπτική επαφή.
 
Η συμφωνία αυτή επιτυγχάνεται έπειτα από την εξαφάνιση και το τραγικό τέλος της πτήσης MH370 της Malaysian Airlines από Κουάλα Λουμπούρ σε Πεκίνο τον Μάρτιο του 2014 με 239 επιβαίνοντες, ένα περιστατικό που πυροδότησε το δημόσιο διάλογο σε παγκόσμιο επίπεδο σχετικά με την παρακολούθηση των πτήσεων σε πραγματικό χρόνο. Μέχρι και σήμερα τα συντρίμμια του αεροσκάφους δεν έχουν εντοπιστεί. Το νέο μέτρο μπορεί να εφαρμοστεί από το 2017 εφόσον τα αεροσκάφη είναι καταλλήλως εξοπλισμένα.
 

 
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.