ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ
Γιατί οι νεοέλληνες έχουν αφήσει (σχεδόν) όλοι γένια [εικόνες]

Γιατί οι νεοέλληνες έχουν αφήσει (σχεδόν) όλοι γένια [εικόνες]

Μετά τον μετροσέξουαλ, τον άντρα που αγαπάει τη μόδα και φροντίζει το σώμα του, ήρθε ο άντρας που έχει γένια. Μούσι, μούσια, αξυρισιά,  goatee, κανονικά γένια, η τάση έγινε καταιγίδα και συμπαρέσυρε τους πάντες.

Στα αγγλικά τους αποκαλούν  lumbersexuels. Εχουν πλημμυρίσει τον πλανήτη, όχι μόνο την Ελλάδα και τους βλέπουμε σε κάθε γωνιά του δρόμου. Αντρας φρεσκοξυρισμένος μοιάζει πια σαν τη μύγα μες το γάλα.

Η μόδα που ξεκίνησε στις παρέες από τον γκραντζ τύπο ή τον χίπστερ για να περάσει στους ωραιοπαθείς που είδαν ότι τους πάνε και τα γένια, ξεχύθηκε στον γενικό πληθυσμό. Βγαίνεις και είσαι περιτριγυρισμένος από έναν φράκτη από τρίχες.

Μαζί με τα γένια κλαίνε και οι εταιρείς πωλήσεων.

Σύμφωνα με στοιχεία που παραχώρησε η εταιρεία Nielsen στην «Καθημερινή» για τις πωλήσεις αφρών ξυρίσματος και λεπίδων στα ελληνικά σούπερ μάρκετ (τα στοιχεία αφορούν καταστήματα τροφίμων μεγαλύτερα των 100 τ.μ. σε ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη – εξαιρούνται τα νησιά Ιονίου και Αιγαίου, LIDL, Μαρινόπουλος και Σκλαβενίτης), δείχνουν σαφή μείωση πωλήσεων. Ειδικότερα, οι πωλήσεις των αφρών ξυρίσματος έφτασαν το 2013 τα 6.219.687 ευρώ, από 7.306.893 ευρώ το 2011 και 6.606.854 το 2012 (διαδοχική μείωση 9,6% και 5,9%). Αντίστοιχα, οι συσκευασίες αφρών ξυρίσματος που πωλήθηκαν μέσω των σούπερ μάρκετ έπεσαν από 2.422.583 το 2011 σε 2.269.551 το 2012 και 2.162.181 το 2013 (ποσοστιαία μεταβολή 6,3% και 4,7%).

Μείωση έχει καταγραφεί και στις πωλήσεις ξυριστικών μηχανών και λεπίδων. Το 2011 οι πωλήσεις τους έφτασαν τα 27.939.526 ευρώ, ενώ το 2013 τα 25.587.339 ευρώ. Ανάλογη είναι η εικόνα και από τον αριθμό των συσκευασιών που πωλήθηκαν, αν και η συσκευασία μπορεί να περιλαμβάνει ένα ή περισσότερα τεμάχια προϊόντος.

Σύμφωνα με στελέχη εταιρειών ξυριστικών προϊόντων, η τάση αποδίδεται τόσο στη μόδα όσο και στο κόστος του ξυρίσματος. Επιπλέον, είναι γεγονός ότι έχει «χαλαρώσει» η πολιτική των επιχειρήσεων σχετικά με το αξύριστο στυλ, ενώ παράλληλα η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει βελτιώσει τις λεπίδες ώστε να μη χρειάζονται τόσο συχνά αλλαγή. Αρμόδιοι της Procter & Gamble (Gillette), πάντως, αναφέρουν στην «Κ» ότι πράγματι τα τελευταία 2-3 χρόνια η κατηγορία των ανδρικών ξυριστικών είναι πτωτική. «Το φαινόμενο του ατημέλητου look στους άνδρες είναι μια παγκόσμια τάση που ξεκίνησε πριν από 3-4 χρόνια, επηρέασε και επηρεάστηκε από τη διεθνή μόδα και παραμένει ζωντανή. Είναι όμως δύσκολο να προσδιορίσουμε με ακρίβεια σε ποιο ποσοστό η πτώση αυτή στη χώρα μας οφείλεται στην προτίμηση του ατημέλητου look, καθώς την ίδια περίοδο η οικονομική ύφεση οδήγησε τις περισσότερες αγορές καταναλωτικών προϊόντων σε πτωτική πορεία». Οπως λένε, τα στοιχεία δείχνουν ελαφριά ανάκαμψη τους τελευταίους μήνες, αλλά είναι πρώιμο να βγάλουμε γενικότερα συμπεράσματα.

Κρύβουν χρόνια, ατέλειες

Πάντως ότι οι εταιρείες έχουν λανσάρει το τελευταίο διάστημα προϊόντα που ανταποκρίνονται στη μόδα της «αξυρισιάς λίγων ημερών», όπως ξυριστικές μηχανές με trimmers. Προκειμένου να αναχαιτίσει την τάση, μάλιστα, μια εταιρεία ξυριστικών στην Αυστραλία παρουσίασε έρευνα σύμφωνα με την οποία στις περισσότερες γυναίκες δεν αρέσει να φιλούν αξύριστους άνδρες.

Μόδα είναι και θα περάσει; Αγνωστο. Τα γένια έχουν εξελιχθεί στο πιο φθηνό botox για τους άνδρες, κρύβοντας ατέλειες και χρόνια. Δημοσίευμα ανέφερε ότι νέα μόδα είναι η μεταμόσχευση τριχών στο πρόσωπο. Στη Βρετανία αυξήθηκε 13% σε ινστιτούτα ομορφιάς το 2012.

Τα Χανιώτικα Νέα έκαναν και «δημοσκόπηση» στον δρόμο της πόλης για να κατανοήσουν αυτό το φαινόμενο. Ιδού τι απάντησαν τα αγόρια των Χανίων:

ΑΝΤΩΝΗΣ: «Το μούσι είναι μια παλιά μόδα που ανακυκλώνεται. Οι άντρες γενικά προτιμούν να περιποιούνται μόνοι τους τα μούσια τους, είναι λίγοι εκείνοι που επισκέπτονται κουρεία», μας είπε ο Αντώνης, που διατηρεί ανδρικό κομμωτήριο στο κέντρο της πόλης.
ΝΙΚΟΣ: «Τα τελευταία 2 – 3 χρόνια έχω μούσι επειδή μ’ αρέσει και επειδή είναι στη μόδα. Αν δε μου ταίριαζε, δε νομίζω να το υιοθετούσα. Σίγουρα όλοι επηρεαζόμαστε με αυτό που βλέπουμε», ανέφερε ο Νίκος, που έχει υιοθετήσει το συγκεκριμένο στιλ.

ΜΑΝΩΛΗΣ: «Σίγουρα το μούσι οι άντρες δεν το υιοθετούν για λόγους οικονομίας. Συνήθως η μόδα δημιουργείται από τους διάσημους. Ξεκίνησε με το αξύριστο δύο – τριών ημερών και τώρα με πολύ έντονο μούσι τύπου σπαρτιάτικο», επεσήμανε ο Μανώλης, που διατηρεί ανδρικό κομμωτήριο στα Χανιά.

ΗΛΙΑΣ: «Η συγκεκριμένη μόδα έχει έρθει στην Ελλάδα πριν την κρίση. Πολλοί έχουν μούσι λόγω πένθους, το οποίο είναι βέβαια και χαρακτηριστικό της Κρήτης. Οι υπόλοιποι θεωρώ ότι το κάνουν λόγω μόδας. Οφείλεται και στις γυναίκες που στις περισσότερες αρέσουν τα μούσια».

ΚΩΣΤΑΣ: «Μου αρέσει· δεν είναι για λόγους οικονομίας» «Δεν νομίζω πως είναι θέμα οικονομίας. Ισα – ίσα που πληρώνω πάρα πολλά χρήματα για την περιποίηση και την αισθητική μου. Δεν ακολουθώ τη μόδα, μου αρέσει και γι’ αυτό τα τελευταία χρόνια αφήνω γένια»

ΛΟΥΚΑΣ: «Είναι θέμα άποψης, αρκεί να μπορείς να το υποστηρίξεις και σαν φιλοσοφία, τρόπο ζωής (χίπστερ). Από εκεί και πέρα, εάν μπορείς να τα καταφέρεις μόνος σου, είναι και θέμα οικονομίας»

iefimerida.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.