ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ

Μισή ώρα περπάτημα ενάντια στον σακχαρώδη διαβήτη

Ένας απλός καθημερινός περίπατος μισής ώρας κάνει πέρα τον διαβήτη καθώς, σύμφωνα με επιστημονικά δεδομένα, η πιθανότητα εμφάνισης σακχαρώδη διαβήτη, της πιο διαδεδομένης και «ύπουλης» μεταβολικής διαταραχής που καταγράφεται παγκοσμίως, μειώνεται κατά 35% – 40%, ενώ αν αυτή η εύκολη φυσική δραστηριότητα, συνδυαστεί με ένα γενικότερα υγιεινό τρόπο ζωής και καλύτερες διατροφικές συνήθειες, αποτελεί την καλύτερη «ασπίδα» παιδιών και ενηλίκων εναντίον του διαβήτη.

Οι κύριοι τύποι διαβήτη είναι ο 1 και ο 2 και όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Ε.ΚΕ.ΔΙ., kαθηγητής (Ομότιμος) Παθολογίας, Ενδοκρινολογίας, Μεταβολισμού και Σακχαρώδη Διαβήτη των Πανεπιστημίων Αθηνών και Ουλμ Γερμανίας, Ακαδημαϊκός και Μέλος της Συγκλήτου της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Επιστημών και Τεχνών (EASA, Σάλτσμπουργκ – Αυστρία) Σωτήριος Ράπτης, ιδιαίτερα ο σακχαρώδης διαβήτης τύπου 2, που αποτελεί το 95% του συνόλου των πασχόντων, έχει πάρει διαστάσεις «πανδημίας» την τελευταία δεκαπενταετία, καθώς ο αριθμός των ατόμων με διαβήτη σε ολόκληρο τον κόσμο έχει, πλέον, σχεδόν διπλασιαστεί, αγγίζοντας τα 300 εκατομμύρια. Το πλέον απογοητευτικό, είπε ο κ. Ράπτης, είναι ότι η «έκρηξη» αυτή αναμένεται να συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια, καθώς έως το 2020 ο συνολικός αριθμός των διαβητικών υπολογίζεται ότι θα έχει φτάσει τα 600 εκατομμύρια.

Σε ό,τι αφορά τη χώρα μας, επεσήμανε ο πρόεδρος, τα άτομα με διαβήτη τύπου 1 και 2 ανέρχονται σήμερα σε περίπου 1.200.000, δηλαδή ποσοστό 12% του γενικού πληθυσμού, ενώ η υψηλότερη συχνότητα εμφάνισής του καταγράφεται στον δυτικό κόσμο. Το γεγονός αυτό αποτελεί μια σαφή ένδειξη για τη συσχέτισή του με τον σύγχρονο τρόπο ζωής, τις κακές διατροφικές συνήθειες, το κάπνισμα, την παχυσαρκία και την έλλειψη σωματικής άσκησης.

«Είναι ευνόητο ότι ο γενικός πληθυσμός θα πρέπει να προσανατολιστεί σε αλλαγή του τρόπου ζωής του, με τη ριζική καταπολέμηση των κυριότερων παραγόντων κινδύνου, όπως είναι η παχυσαρκία, η υπέρταση, το κάπνισμα κτλ. Θα πρέπει να εντάξει στην καθημερινότητά του τη σωματική άσκηση, π.χ. κολύμπι, ποδήλατο ή και περπάτημα, καθώς έχει αποδειχθεί ότι το κανονικό περπάτημα για 30 λεπτά ημερησίως μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 κατά 35-40%, αλλά και οδηγεί σε καλύτερη ρύθμιση του σακχάρου του αίματος και στις δύο μορφές του διαβήτη» υπογράμμισε ο καθηγητής.

newsbeast.gr

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.