ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ

Κάλιο κατά της υπέρτασης: Σε ποια ποσότητα προστατεύει

Σε αντίθεση με το νάτριο, δηλαδή το αλάτι, που ανεβάζει την αρτηριακή πίεση, το κάλιο που υπάρχει στις τροφές έχει προστατευτική δράση έναντι της υπέρτασης.

Το κάλιο βρίσκεται σε μεγάλες ποσότητες στα φρούτα, στα λαχανικά, στα όσπρια και στα δημητριακά.

Για παράδειγμα, 100 γραμμάρια πατάτες περιέχουν 650 mg κάλιο, μία μπανάνα (120 γραμ.) περιέχει 480 mg κάλιο, μία φέτα καρπούζι (400 γραμ.) περιέχει 400 mg κάλιο, 100 γραμμάρια σπανάκι περιέχουν 230 mg κάλιο, 100 γραμμάρια μήλα περιέχουν 88 mg κάλιο 150 γραμμάρια δημητριακά πρωινού με πίτουρο περιέχουν 810 mg κάλιο και μια φέτα μαύρο ψωμί περιέχει 76 mg κάλιο.

bigstock Banana Smoothie 57651506

Η ελάχιστη ποσότητα καλίου που χρειάζεται ένας άνθρωπος καθημερινά είναι πάνω από 2.000 mg.

Υπολογίζεται όμως ότι χρειάζεται 4.000-5.000 mg ημερησίως, για να έχει προστασία από την υπέρταση.

Παράλληλα, το συνολικό νάτριο που λαμβάνεται καθημερινά δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 2.400 mg για τους ενήλικες (ένα κουταλάκι του γλυκού αλάτι περιέχει 2.300 νατρίου).

Επειδή όλα τα φυσικά τρόφιμα περιέχουν νάτριο (π.χ. ένα αυγό περιέχει 70 mg νάτριο, 100 γραμμάρια σπανάκι χωρίς αλάτι περιέχουν 120 mg και 100 γραμμάρια σολομού περιέχουν 110 mg), θα πρέπει να αποφεύγετε όλα τα επεξεργασμένα τρόφιμα που περιέχουν πολύ αλάτι.

ΠΗΓΗ

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.