ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ

Κακή χοληστερόλη: Πως να τη μειώσετε

Η LDL είναι η μορφή της χοληστερόλης που συσσωρεύεται στα εσωτερικά τοιχώματα των αρτηριών, προκαλώντας τους στενώσεις και αποφράξεις οι οποίες αποτελούν κύρια αιτία καρδιαγγειακών επεισοδίων, όπως το έμφραγμα και το εγκεφαλικό. 

Προκειμένου να μειώσουν τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης, πολλοί άνθρωποι ακολουθούν διατροφή που είναι πλούσια σε υδατάνθρακες και φτωχή σε λίπη.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η συγκεκριμένη διατροφή προκαλεί την αύξηση άλλων λιπιδίων του αίματος, όπως τα τριγλυκερίδια, τα οποία είναι πιθανόν να σχετίζονται με αυξημένη πιθανότητα εμφάνισης καρδιακών νοσημάτων.

Οι ερευνητές όμως επισημαίνουν ότι η ελαφριά γυμναστική εξισορροπεί τις αρνητικές συνέπειες της πλούσιας διατροφής σε υδατάνθρακες.

Οι επιστήμονες μελέτησαν τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων σε οκτώ γυναίκες ηλικίας 50 έως 60 ετών, που ακολούθησαν τρεις δίαιτες κάθε τρεις ημέρες: δίαιτα με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, δίαιτα με πολλούς υδατάνθρακες αλλά χωρίς να συνδυάζεται με γυμναστική και δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και μία ώρα ελαφρό τζόκινγκ κάθε ημέρα. Στο τέλος κάθε δίαιτας οι γυναίκες κατανάλωναν ένα γεύμα πλούσιο σε λίπη και στη συνέχεια οι επιστήμονες κατέγραφαν τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων τους.

Όπως αναμενόταν, τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων στο αίμα ήταν υψηλά μετά τη δίαιτα με πολλούς υδατάνθρακες και χωρίς γυμναστική συγκριτικά με τη δίαιτα που δεν είχε πολλούς υδατάνθρακες, αλλά η αύξηση των τριγλυκεριδίων ήταν πολύ μικρότερη όταν η δίαιτα συνδυαζόταν με γυμναστική. Πάντως, η γυμναστική δεν είχε καμία επίδραση στη μείωση της HDL χοληστερίνης.

«Ο συνδυασμός της διατροφής με τη γυμναστική είναι το κλειδί για την προστασία από νοσήματα όπως η στεφανιαία νόσος» υπογραμμίζουν οι συγγραφείς της μελέτης.

 ΠΗΓΗ

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.