ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ

Η τέχνη έχει όρια; Καλλιτέχνης έβγαλε το εσώρουχο και άνοιξε τα πόδια της μπροστά στη Μόνα Λίζα

«Μόνα Λίζα, το αιδοίο μου, τα δικαιώματά μου» φώναξε η ντε Ρομπέρτις μπροστά στα έκπληκτα μάτια των εκατοντάδων επισκεπτών

Τη συζήτηση για τα όρια της τέχνης πυροδότησε εκ νέου στη Γαλλία η καλλιτέχνις Ντέμπορα ντε Ρομπέρτις η οποία στάθηκε μπροστα΄στη Μόνα Λίζα, έβγαλε το εσώρουχό της και άνοιξε τα πόδια της αποκαλύπτοντας τα απόκρυφά της σημεία.

«Μόνα Λίζα, το αιδοίο μου, τα δικαιώματά μου» φώναξε η ντε Ρομπέρτις μπροστά στα έκπληκτα μάτια των εκατοντάδων επισκεπτών που στέκονταν μπροστά στο εμβληματικό έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι στο Μουσείο του Λούβρου.

 Άμεσα στο σημείο έφτασαν φύλακες του μουσείου με τη ντε Ρομπέρτις, η οποία διατηρεί γαλλική και λουξεμβουργιανή υπηκοότητα, να δαγκώνει έναν από αυτούς την ώρα που την έπαιρναν σηκωτή από το σημείο. 

Η ίδια υποστήριξε ότι σκοπός της δεν ήταν να κάνει επίδειξη των απόκρυφών της σημείων αλλά να αντιγράψει μια φωτογραφία της Αυστριακής Βάλι Έξπορτ, η οποία έκανε κάτι παρόμοιο στη δεκαετία του ’70.

«Το μήνυμά μου είναι να θέσω σε αμφισβήτηση τη θέση των καλλιτέχνιδων στην ιστορία της τέχνης. Γι’ αυτό κάνω αυτά τα σόου σε μουσεία» συμπλήρωσε μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Οι εξηγήσεις της, ωστόσο, δεν φαίνεται να έπεισαν τις γαλλικες αρχές οι οποίες αφού την κράτησαν για δύο ημέρες, την καλούν τώρα να παρουσιαστεί σε δικαστήριο στις 18 Οκτωβρίου με την κατηγορία της σεξουαλικής επίδειξης και της επίθεσης.

Αυτή πάντως δεν ήταν η πρώτη φορά που η ντε Ρομπέρτις κάνει κάτι παρόμοι σε μουσείο καθώς κάτι αντίστοιχο είχε κάνει στο Μουσείο Orsay τον Μάιο του 2014 και τον Ιανουάριο του 2016.

ΠΗΓΗ

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.