ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ
go-to-greece-770x470

GO TO GREECE: Δυναμικά εξελίσσεται η τουριστική κίνηση από τις ΗΠΑ

Μια ιδιαίτερα ιδιόμορφη χρονιά ήταν η φετινή για τον ελληνικό τουρισμό, καθώς οι θετικές ενδείξεις για άνοδο, συνοδεύονται κι από αρνητικές, όπως οι συνεχιζόμενες τρομοκρατικές επιθέσεις στην Ευρώπη (εξ αιτίας των οποίων διατηρείται η ευρωπαϊκή ταξιδιωτική προειδοποίηση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ), η αβεβαιότητα στην Τουρκία (που από τη μία στέλνει τουρίστες οι οποίοι επρόκειτο να ταξιδέψουν εκεί κι από την άλλη αποτρέπει τους Τούρκους επισκέπτες) και τέλος η συνεχιζόμενη προσφυγική/μεταναστευτική κρίση.

Είναι χαρακτηριστικά τα προκαταρκτικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου, τα οποία δείχνουν αύξηση των αεροπορικών αφίξεων στην Ελλάδα και μείωση των οδικών, πιθανόν εξ αιτίας του μακρού αποκλεισμού της Ειδομένης από πρόσφυγες και της έκρυθμης κατάστασης σε πολλά μέρη της Βόρειας Ελλάδας.

Καθώς ολοκληρώνεται σήμερα η δίμηνη εκστρατεία της Greek News για τον ελληνικό τουρισμό, που έθεσε ως στόχο ο αριθμός των επισκεπτών από τις ΗΠΑ να φτάσει φέτος το ένα εκατομμύριο, πιστεύουμε ότι ο στόχος μπορεί να καλυφθεί, αλλά κι αν ακόμη εν συμβεί λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, έχει γίνει σημαντική δουλειά, τέθηκαν ισχυρές βάσεις  και καθιερώθηκαν πρακτικές οι οποίες θα συνεχιστούν τα επόμενα χρόνια, συμβάλλοντας σε μια ανοδική πορεία.

Ιδιαίτερη είναι η συμβολή σ’ αυτή την πρόοδο του Γραφείου ΕΟΤ Αμερικής Καναδά, το οποίο υπό τη διεύθυνση της Γρηγορίας Καματερού άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο δυναμικής ανόδου με διψήφια ετήσια αύξηση  και με την αμερικανική τουριστική αγορά να έχει αποκτήσει σημαντική δυναμική και παρουσία στην Ελλάδα.

«Κάποιοι  μίλησαν για τυχαία αναστροφή του καθοδικού κλίματος προηγουμένων ετών, είπε στη Greek News η κ. Καματερού, αλλά σε αυτό απαντάνε οι αριθμοί μας με τις αφίξεις Αμερικανών ταξιδιωτών στην Ελλάδα το 2015 να έχουν καταγράψει αύξηση της τάξεως του 26,8% έναντι της προηγούμενης χρονιάς, και το πρώτο τετράμηνο Ιανουαρίου- Απριλίου να  παρουσιάζουν διψήφια αύξηση 39,2% έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος. Πρόκειται για τα αποτελέσματα σειράς στοχευμένων δράσεων και ενεργειών προώθησης και προβολής του Ελληνικού τουρισμού από τον ΕΟΤ σε υλοποίηση της νέας τουριστικής πολιτικής του Υπουργείου και της Αν. Υπουργού Τουρισμού  κας Έλενας Κουντουρά».

Η διευθύντρια του ΕΟΤ Αμερικής Καναδά είπε πως «η αγορά των ΗΠΑ σήμερα αποδεικνύεται δυνατή στα stress tests του ρευστού διεθνούς κλίματος, εκεί που άλλες ελπιδοφόρες αγορές αποδεικνύονται ασταθείς και οι προοπτικές που διανοίγονται για την Ελλάδα από την Αμερικάνικη Αγορά και την απορρόφηση μεγαλύτερου μέρους του ρεύματος τουριστών από ΗΠΑ είναι απίστευτα ευοίωνες».

Με δράσεις που αποσκοπούν στην αύξηση της αναγνωσιμότητας (brand awareness) της Ελλάδας ως ελκυστικού τουριστικού προορισμού σε  συνδυασμό με την σύνθεση νέων προϊόντων και υπηρεσιών για την δημιουργία τουρισμού ειδικής ζήτησης, την προώθηση της ελληνικής γαστρονομία ως βάση του ευ ζην και της μακροζωίας, του καταδυτικού και συνεδριακού τουρισμού καθώς και άλλων τομέων που θα συμβάλουν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου ευελπιστούμε στην μεγιστοποίηση των ωφελειών.

Το γραφείο ΕΟΤ Αμερικής Καναδά, λαμβάνοντας υπόψη αφενός μεν το διεθνές περιβάλλον και έχοντας πάντα ως γνώμονα ότι ο Τουρισμός αποτελεί Εθνική υπόθεση και στρατηγική έχει προβεί στις εξής ενέργειες από την αρχή του 2016:

«Μετά από το επιτυχημένο ταξίδι εξοικείωσης των δημοσιογράφων και bloggers την περσινή χρονιά η επιτυχία επαναλήφθηκε και φέτος καθώς ολοκληρώσαμε ένα εξαιρετικό ταξίδι με επτά Αμερικανούς Δημοσιογράφους όπου με τη δωρεάν φιλοξενία της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου επισκεφτήκαμε τη Ρόδο, την Αλιμιά, τη Λίνδο, τη Σύμη και την Κω ακολουθώντας την Εθνική στρατηγική τόνωσης των νησιών που δέχθηκαν πιέσεις.

Προβάλαμε την ομαλότητα των προορισμών με θετική δημοσιότητα, τον θρησκευτικό τουρισμό, τον αρχαίο πολιτισμό καθώς και τις σύγχρονες υποδομές φιλοξενίας, την απαράμιλλη ομορφιά του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος δίνοντας έμφαση στην Ελληνική φιλοξενία και ζεστασιά.

Είμαστε πρωτοπόροι ως Γραφείο ΕΟΤ Αμερικής Καναδά, υλοποιώντας ωριαία διαδικτυακά σεμινάρια με στόχο την εκπαίδευση των Αμερικανών ταξιδιωτικών πρακτόρων στην πώληση του πολυδιάστατου ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι τα ερχόμενα Webinars στις 20 Ιουλίου και 5 Οκτωβρίου θα καλύψουν θεματικές ενότητες όπως ταξίδια νεονύμφων και ρομαντικές αποδράσεις σε εμβληματικού προορισμούς στην Ελλάδα, ταξίδια γαστρονομίας και εξερεύνηση της Ελληνικής Κουζίνας και της μεσογειακής διατροφής.

Στα περσινά Webinars εκπαιδεύθηκαν άνω των 1500 ταξιδιωτικών πρακτόρων, εφαρμόζοντας προγράμματα για να διατηρείται ενεργό το ενδιαφέρον τους για την Ελλάδα με συνεχή θεματική πληροφόρηση μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ενώ φέτος εντάχθηκαν και επιπλέον διαδικτυακά σεμινάρια σε συνεργασία με έγκριτες πλατφόρμες αλλά και μέσω συνεργασιών με τουριστικούς πράκτορες.

 «Εκμεταλλευτήκαμε τη δυναμική αύξηση της διψήφιας ανόδου των Αμερικανών επισκεπτών και σε συνεργασία με τις αεροπορικές εταιρίες, οι οποίες όχι μόνο προέβησαν σε αυξήσεις των υφιστάμενων πτήσεων, αλλά και δρομολόγησαν νέες πτήσεις προς Ελλάδα, όπως η Delta Airlines, η UnitedΑirlines απο Newark και American Αirlines. Προέβησαν επίσης σε προβολή της Ελλάδας στα IN Flightmagazines στοχεύοντας σε μεγάλη μερίδα δυνητικής πελατείας που πραγματοποιεί ταξίδια εσωτερικά στην Αμερική σε business και economy κατηγορία καθώς και τοποθέτηση της Ελλάδας στα διακεκριμένα σαλόνια αναμονής ταξιδιωτών», είπε η κ. Καματερού.

Ο ΕΟΤ τοποθετήθηκε στις μεγαλύτερες τουριστικές πλατφόρμες στοχεύοντας στην αύξηση του μεριδίου καταναλωτών σε αναζητήσεις ανταγωνιστικών προς την Ελλάδα αγορών, αλλά και σε έντυπα θεματικού περιεχομένου με υψηλού εισοδηματικού χαρακτήρα κοινό όπως  Hamilton – Playbill, FT – How to Spend it, Bloomberg, Elite Gay- Passport , New Yorker etc. Επίσης, για πρώτη χρονιά τέθηκε σε εφαρμογή πρόγραμμα Συνδιαφήμισης του Γραφείου ΕΟΤ Αμερικής Καναδά με Αμερικανούς Tour Operators, ενώνοντας δυνάμεις και υλοποιώντας την προβολή σε διαφορετικά μέσα και με μεγαλύτερη συχνότητα.

Σε σχέση με την παρουσία σε τουριστικές εκθέσεις, το Γραφείο του ΕΟΤ συμμετείχε με τεράστια επιτυχία τον Ιανουάριο του 2016 στη μικτή  διεθνή τουριστική έκθεση “New York Times Travel Show2016” με 28.442 επισκέπτες , 545 εκθέτες από 150 διαφορετικές χώρες, αλλά και στη μεγαλύτερη στο είδος της Διεθνή Έκθεση Κρουαζιέρας Seatrade Cruise Global τον Μάρτιο του 2016 στο Fort Lauderdale  των ΗΠΑ η οποία αποτελεί σημείο συνάντησης των εκπροσώπων της παγκόσμιας αγοράς, όπου παρουσιάζονται οι τελευταίες τάσεις και  ανακοινώνονται οι μελλοντικοί σχεδιασμοί και στρατηγικές επιλογές των εταιρειών κρουαζιερόπλοιων.

Επίσης, ο ΕΟΤ θα βρίσκεται με συνεκθέτες και τον Οκτώβριο του 2016 στην Διεθνή τουριστική έκθεση Συνεδριακού τουρισμού και τουρισμού κινήτρων, IMEX America, η οποία παρέχει πλατφόρμα για εκθέτες και συνεκθέτες για κλείσιμο προκαθορισμένων ραντεβού, προσελκύοντας μεγάλα συνέδρια καθ όλη τη διάρκεια του έτους.

Τον ερχόμενο Νοέμβριο το γραφείο του ΕΟΤ θα συμμετέχει για δεύτερη  φορά στην μικτή διεθνής τουριστική έκθεση καταδυτικού τουρισμού, DEMADiving, καθότι υπάρχει διεθνές ενδιαφέρων για αυτήν την κατηγορία τουρισμού. Λόγω της σημαντικής αυτής εξέλιξης, το 2016 δημιουργήσαμε σε συνεργασία με τα κατά τόπους καταδυτικά κέντρα ενημερωτικά φυλλάδια με τα μεγαλύτερα καταδυτικά πάρκα προσφέροντας τεχνικές και άλλες χρήσιμες πληροφορίες όπως τη θερμοκρασία του νερού καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και τα ενδεικτικά βάθη.

Τέλος το Νοέμβριο θα συμμετάσχει στο Μόντρεαλ στην Έκθεση Salon International Tourism and TravelShow μικτή τουριστική έκθεση με στόχο την ενίσχυση του μεριδίου αγοράς του Καναδά .

Το Γραφείο ΕΟΤ Αμερικής Καναδά στήριξε και φέτος το Ελληνικό Κινηματογραφικό Φεστιβάλ που πραγματοποιήθηκε στο Los Angeles αρχές Ιουνίου ενώ δημιουργήθηκε και στα πλαίσια του φεστιβάλ εκδήλωση γαστρονομίας και οπτικοακουστικό υλικό για χρήση του ΕΟΤ.

Τέλος, στηρίχθηκε η Αμερικανική κινηματογραφική παραγωγή Swing Away που γυρίστηκε στη Ρόδο, παραγωγής του George Stephanopoulos, με θέμα που περιστρέφεται γύρω από το γκολφ.

 Στόχος του Γραφείου ΕΟΤ Αμερικής Καναδά είναι η συνεχής υλοποίηση στρατηγικών δράσεων καθώς και η κεφαλαιοποίηση της θετικής εξέλιξης δηλαδή, η διατήρηση και αύξηση του μεριδίου της αγοράς της Αμερικής ως αγοράς-δεξαμενής για τον Ελληνικό Τουρισμό.

Του Αποστόλη Ζουπανιώτη από το GreekNews

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.