ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ
Γιαούρτι Πόσο μειώνει τον κίνδυνο κατάθλιψης

Γιαούρτι: Πόσο μειώνει τον κίνδυνο κατάθλιψης

Το γιαούρτι είναι μια εξαιρετικά θρεπτική τροφή λόγω των συστατικών που περιέχει, μεταξύ των οποίων οι πρωτεΐνες, οι υδατάνθρακες, το ασβέστιο, ο φώσφορος και οι βιταμίνες Α και του συμπλέγματος Β.

Επίσης, χάρη στα προβιοτικά που περιέχει, δρα προστατευτικά για το έντερο, ενώ φαίνεται να βοηθάει στην απώλεια βάρους, στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού, αλλά και στην προστασία από κάποιες μορφές καρκίνου (π.χ. της ουροδόχου κύστης).

Νέα έρευνα επιστημόνων από την Ισπανία, αναδεικνύει τα οφέλη του γιαουρτιού για την ψυχική υγεία.

Σε μελέτη που πραγματοποίησαν με περισσότερους από 14.000 εθελοντές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι μισό κεσεδάκι γιαούρτι επί τουλάχιστον επτά φορές την εβδομάδα μείωνε τον κίνδυνο κατάθλιψης ιδίως στις γυναίκες.

Δεν ισχύει ωστόσο το ίδιο για τα γιαούρτια με λίγα λιπαρά και τα γιαούρτια με προβιοτικά.

bigstock Yogurt 129868808

Οι επιστήμονες από τα πανεπιστήμια της Ναβάρα και της Λας Πάλμας, πραγματοποίησαν την μελέτη σε 14.539 άνδρες και γυναίκες μέσης ηλικίας 37 ετών κατά την έναρξή της, τους οποίους παρακολούθησαν επί 9,3 χρόνια κατά μέσον όρο.

Στη διάρκεια της μελέτης οι εθελοντές συμπλήρωναν ανά τακτά χρονικά διαστήματα ερωτηματολόγια διατροφής και αξιολόγησης της ψυχικής κατάστασης.

Έως το τέλος της περιόδου παρακολούθησης, οι 727 από τους εθελοντές είχαν εκδηλώσει κατάθλιψη.

Όπως έδειξε η ανάλυση των στοιχείων, οι γυναίκες που καθημερινά έτρωγαν τουλάχιστον μισό κεσέ γιαούρτι (125 γραμμάρια) είχαν κατά 34% λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν κατάθλιψη.

Η αντίστοιχη συσχέτιση στους άνδρες δεν ήταν στατιστικώς σημαντική.

Οι ερευνητές δεν γνωρίζουν πως ακριβώς θα μπορούσε το γιαούρτι να συσχετίζεται με την προστασία από την κατάθλιψη, προγενέστερες μελέτες όμως έχουν δείξει ότι η ισορροπία των βακτηρίων στο παχύ έντερο (μικροβιακή χλωρίδα ή μικροβίωμα του εντέρου) παίζει ρόλο στη ρύθμιση της ψυχικής διάθεσης από τα κέντρα του εγκεφάλου και το γιαούρτι είναι ένα από τα τρόφιμα που επηρεάζουν ευνοϊκά την χλωρίδα του εντέρου.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση «Journal of Nutrition».

ΠΗΓΗ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.