ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ
Ετοιμαστείτε η εποχή των διαφημίσεων στο φεγγάρι ξεκινά

Ετοιμαστείτε: η εποχή των διαφημίσεων στο φεγγάρι ξεκινά

Να στείλει στο φεγγάρι ένα τενεκεδάκι με το το ενεργειακό ποτό της, καθιστώντας το με αυτόν τον τρόπο το πρώτο προϊόν που θα διαφημιστεί στην επιφάνεια του δορυφόρου μας, σχεδιάζει ιαπωνική εταιρεία.

Σε μία νέα εποχή φαίνεται ότι εισέρχονται το marketing και η διαφήμιση προϊόντων και υπηρεσιών, εκείνη της εκμετάλλευσης του φεγγαριού. Πρώτοι σε αυτόν τον χορό θα μπουν οι Ιάπωνες, και συγκεκριμένα η εταιρεία Otsuka Pharmaceutical, η οποία έχει, εδώ και έναν χρόνο, εκκινήσει ένα φιλόδοξο πρότζεκτ: να στείλει το ενεργειακό ποτό Pocari Sweat στο φεγγάρι.

Τα σχέδια της εταιρείας ανακοινώθηκαν τον Μάιο του 2014, όταν και είχε καθοριστεί ο Οκτώβριος του 2015 ως η ημερομηνία εκτόξευσης μίας συσκευασίας Pocari Sewat, με προορισμό τη σελήνη, στα πλαίσια του πρότζεκτ Lunar Dream Capsule. Τώρα, η ημερομηνία μπορεί να μετατίθεται για το 2016, αλλά η πραγματοποίηση του ονείρου των Ιαπώνων φαντάζει πιο κοντά από ποτέ.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει η Global Post, το δεύτερο εξάμηνο του 2016, η αμερικάνικη εταιρεία διαστημικής εξερεύνησης Space X, σχεδιάζει να προσγειώσει στο φεγγάρι ένα ρόβερ, το οποίο, ανάμεσα σε άλλα, θα κουβαλά το τενεκεδάκι με το γιαπωνέζικο ενεργειακό ποτό. Το Pocari Sweat θα τοποθετηθεί σε μία σεληνιακή πεδιάδα, δίπλα στον γιγαντιαίο κρατήρα Burg.

Το ακόμα πιο φιλόδοξο “μέρος Β” του σχεδίου

Όταν και αν το παραπάνω σενάριο γίνει πραγματικότητα, θα πρόκειται για μια ιστορική μέρα, καθώς το Pocari Sweat θα είναι, από εκείνη τη στιγμή, το πρώτο προϊόν στην ιστορία που διαφημίζεται στο φεγγάρι. Ωστόσο, τα όνειρα των Ιαπώνων δεν σταματούν εκεί. Στο μέλλον, θέλουν να στείλουν και ένα παιδί στο φεγγάρι, για να πιει το περιεχόμενο της συσκευασίας τους!

Το σχέδιο έχει ως εξής: Το τενεκεδάκι που θα σταλεί στον δορυφόρο μας, θα περιέχει σκόνη, η οποία θα χρειάζεται την προσθήκη νερού, προκειμένου να μετατραπεί σε πόσιμο Pocari Sweat. Το νερό θα προστεθεί από ένα παιδί το οποίο αφού θα έχει δει στις μέρες μας τη διαφήμιση, θα έχει εν τω μεταξύ γίνει αστροναύτης, και θα σταλεί από την ιαπωνική εταιρεία, για να πιει το ποτό της.

Το ειδικό Pocari Sweat: από πάνω προς τα κάτω διακρίνονται, ο ειδικός τρόπος ανοίγματος, δίσκος με μηνύματα, η σκόνη, η βάση στο σχήμα του παραδοσιακού can της εταιρείας (φωτογραφία: Pocari Sweat)
Το ειδικό Pocari Sweat: από πάνω προς τα κάτω διακρίνονται, ο ειδικός τρόπος ανοίγματος, δίσκος με μηνύματα, η σκόνη, η βάση στο σχήμα του παραδοσιακού can της εταιρείας (φωτογραφία: Pocari Sweat)

Για τον σκοπό αυτό, το τενεκεδάκι θα ανοίγει με ένα ειδικό ανοιχτήρι, το οποίο θα δοθεί σε όσα παιδιά υποβάλουν τα όνειρά τους, στα πλαίσια σχετικής εκστρατείας. Με άλλα λόγια, η Otsuka Pharmaceutical σκοπεύει τόσο ψηλά όσο να εμπνεύσει ένα παιδί να γίνει αστροναύτης μόνο και μόνο για να πάει στο φεγγάρι και να βρει το Pocari Sweat.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ειδικά σχεδιασμένο τενεκεδάκι (φωτο πάνω) με το Pocari Sweat δεν θα περιέχει μόνο σκόνη η οποία θα μετατρέπεται σε ποτό με την προσθήκη νερού, αλλά και μηνύματα παιδιών και ενηλίκων, τα οποία ήδη συλλέγει η Otsuka Pharmaceutical, καθώς και ένα ποπ τραγούδι, ειδικά γραμμένο για το πρότζεκτ, από τους GreeeeN, ένα δημοφιλές ιαπωνικό συγκρότημα.

Διαστημικές διαφημίσεις, όπως λέμε web banner;

Όλο αυτό ακούγεται τρελό ή τουλάχιστον, υπερβολικά φιλόδοξο, αλλά και μόνη η αποστολή της συσκευασίας είναι διαφήμιση. Μάλιστα, δεν είναι απίθανο, στο μέλλον, παρόμοιες απόπειρες να γίνουν ο κανόνας και όχι η εξαίρεση, σύμφωνα με δήλωση της Astrobotic, της εταιρείας που θα κατασκευάσει το ρόβερ που θα μεταφέρει το Pocari Sweat στο φεγγάρι.

Θα γίνει αυτή η πρώτη εικόνα από πολλές που θα ακολουθήσουν;
Θα γίνει αυτή η πρώτη εικόνα από πολλές που θα ακολουθήσουν;

Όπως αναφέρει η Global Post, η Astrobotic δεν θεωρεί ότι οι διαφημίσεις θα γίνουν η “κινητήρια δύναμη” ή η κύρια πηγή εσόδων για ιδιωτικές διαστημικές αποστολές, αλλά τονίζει ότι προσφέρονται “πολλές ευκαιρίες για marketing στο φεγγάρι”. Και περιέργως, η διαφήμιση στο φεγγάρι μπορεί και να είναι πιο φθηνή από κάποιες παραδοσιακές μεθόδους προώθησης.

Η Otsuka Pharmaceutical δεν έχει αποκαλύψει το κόστος του Lunar Dream Capsule, αλλά οι υπολογισμοί μπορούν να γίνουν κατά προσέγγιση. Η Space X χρεώνει 1,2 εκατομμύρια δολάρια ανά κιλό, για τη μεταφορά φορτίων στο φεγγάρι. Σε αυτό το ποσό πρέπει να προστεθεί το κονδύλι για τον σχεδιασμό ειδικής συσκευασίας η οποία να αντέχει στις συνθήκες του φεγγαριού.

Αλλά ακόμα κι έτσι, είναι απίθανο το συνολικό κόστος να ξεπερνά τα 8 εκατομμύρια δολάρια τα οποία πρέπει να πληρώσει μία εταιρεία για ένα και μόνο λεπτό διαφήμισης, κατά τη διάρκεια του περιβόητου Super Bowl.

Νέα εποχή, νέοι τρόποι

Στο παρελθόν, και άλλες εταιρείες διαφημίστηκαν στο διάστημα ή μέσω αυτού, αλλά ποτέ στο φεγγάρι. Για παράδειγμα, το 2001, η Pizza Hut έστειλε πίτσες στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Ωστόσο, με όλο και περισσότερες ιδιωτικές εταιρείες, όπως η Space X, να μπαίνουν στον χώρο των διαστημικών εξερευνήσεων, η τάση αναμένεται να ενισχυθεί.

Για την ακρίβεια, μέχρι το 2016, μία θέση στην αποστολή της Space X η οποία θα μεταφέρει το Pocari Sweat, δεν αποκλείεται να εξασφαλίσουν κι άλλες εταιρείες, καθώς αυτό είναι επιθυμία και της ίδιας της Astrobotic. Καλωσορίσατε στην εποχή των διαφημίσεων στο φεγγάρι…

www.pathfinder.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.