ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ
Αυτά είναι τα μυστικά του καλού ύπνου

5 τροφές που διαταράσσουν τον ύπνο σου

Ο σωστός ύπνος είναι βασική προτεραιότητα για μία ημέρα γεμάτη ενέργεια και αποδοτικότητα αλλά και για γενικότερη υγεία και ευεξία. Εσύ γνωρίζεις ότι η ποιότητα του ύπνου σου μπορεί να συνδέεται με τη διατροφή σου; Υπάρχουν συνήθειες στη διατροφή και την καθημερινότητά μας που επηρεάζουν αρνητικά τον ύπνο μας. Τι θα πρέπει να αποφεύγεις για να έχεις… όνειρα γλυκά;

Καφεΐνη: Είναι η κύρια ουσία του καφέ και τη συναντάς επίσης στο τσάι, σε προϊόντα τύπου κόλα, στη σοκολάτα και σε κάποια φαρμακευτικά σκευάσματα. Η καφεΐνη διεγείρει το νευρικό σύστημα, επομένως είναι μία από τις βασικές ουσίες που πρέπει να αποφύγεις πριν τον ύπνο. Για την ακρίβεια, συστήνεται η αποφυγή καφεΐνης τουλάχιστον 4-6 ώρες πριν τον ύπνο. Αν θες να χαλαρώσεις πριν τον ύπνο, προτίμησε ένα ρόφημα ελεύθερο καφεΐνης, όπως βότανα (χαμομήλι, τσάι χωρίς καφεΐνη, βαλεριάνα κλπ) ή απλά νερό.

Αλκοόλ: Το αλκοόλ μπορεί να σε βοηθήσει να κοιμηθείς γρηγορότερα, όμως σχετίζεται με συχνές διαταραχές στον ύπνο σου. Ο ύπνος γίνεται λιγότερο ποιοτικός και με λιγότερα όνειρα, ενώ μπορεί να προκληθεί αφυδάτωση και πονοκέφαλος, σύμφωνα με σχετική μελέτη που διενεργήθηκε στην Αγγλία.

Τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνες και λιπαρά: Οι πρωτεΐνες και τα λιπαρά μιας τροφής είναι δύσπεπτα, δηλαδή χρειάζεται περισσότερος χρόνος ώστε να απορροφηθούν από τον οργανισμό σου. Η διαδικασία αυτή μπορεί να διαταράξει τον ύπνο σου και να καθυστερήσει την έναρξή του.

Μεγάλο γεύμα/σνακ και καυτερά τρόφιμα: Ένα μεγάλο γεύμα ή σνακ λίγο πριν τον ύπνο θα καθυστερήσει τη διαδικασία της πέψης, με αποτέλεσμα να αισθάνεσαι το στομάχι σου φουσκωμένο για μεγάλο χρονικό διάστημα. Επίσης τα μεγάλα ή/και καυτερά γεύματα μπορεί να δημιουργήσουν το αίσθημα του καύσου (τη γνωστή καούρα). Απόφυγέ τα για τουλάχιστον δύο ώρες πριν ξαπλώσεις.

Αν πάλι υποφέρεις από αυπνία, ένα μικρό σνακ μπορεί να σε βοηθήσει να χαλαρώσεις και να κοιμηθείς ευκολότερα. Επαναλαμβάνουμε, ένα μικρό σνακ! Δώσε βάση σε τρόφιμα πλούσια σε υδατάνθρακες, όπως φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά και δημητριακά.

Μεγάλες ποσότητες νερού/υγρών: Η σημασία της ενυδάτωσης είναι δεδομένη, όμως αν το παρακάνεις λίγο πριν τον ύπνο, οι επισκέψεις σου στην τουαλέτα μέσα στη νύχτα θα είναι συχνές και ο ύπνος σου διαταραγμένος.

Ακολούθησε τη συμβουλές αυτές και κοιμήσου σαν πουλάκι!

* Από τον Γιώργο Σαλταούρα, Διαιτολόγο-Διατροφολόγο MSc

joytv.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.